søndag den 21. oktober 2012

Evalueringsblog med elevprodukter

Jeg har nu gennemført to web2undervisningsformer med stor succes.

Den første var i matematik i statistik, der er tidligere beskrevet.
Jeg vil dog lige linke til nogle af de elev produkter som de lavede.

Her er den første opgave.
https://docs.google.com/document/d/10NoEd1wMfzAuOlDE0UGQqDt6gQA9iFQnXWltWz0WXUQ/edit

Her er en anden opgave.
https://docs.google.com/document/d/18i2ezhxv_xrk6zUc_hfL0TpIEl6WDh6as-4VIPmwxT0/edit

Med en tilhørende plakat til opgaven.
https://docs.google.com/presentation/d/1o88IRYdg3PNQv8adKR6r9rpMiPm-vzV-5IkLR9qVvj8/edit


Endnu en.
https://docs.google.com/document/d/18zWkDcYJL8_vXTHosYg6Gae1UemNJflTcnQ6GKyyzj0/edit

De er på forskellige niveauer med det giver et fint billede af hvad hele klassen har gennemgået af proces.


Jeg har også arbejde i fysik med web2 undervisning.

Her er nogle af de video eleverne er komme frem med.

http://www.youtube.com/watch?v=1Jkig6x1uDc&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?edit=vd&v=eIKB67vwe5s

http://www.youtube.com/watch?v=XLDY31-x6UA

http://www.youtube.com/watch?v=E5gJzrRvL1w&feature=youtu.be

Det har været en stor udfordring for eleverne af arbejde med så  mange forskellige bolde i luften på samme tid. Lære nyt fysik, lave video, formidle på en gang.
Eleverne havde brug for hjælp til at holde opgaven simpel og tag et skridt af gangen.
Nogle valgte youtube editor til at redigere deres video. Fordelen her er at optage på mobilen og sende den til youtube med det samme.
Andre fandt der ikke var muligheder nok i youtube editoren og valgte et andet redigeringsværktøj og de ekstra opgaver der fulgte med den opgave.

Mvh
Henrik

1 kommentar:

  1. Tak ... det er meget inspirerende at se, hvordan dine elever har løst de opgaver, de fik stillet.

    Du skriver, det har været en udfordring for dine elever at have så mange bolde i luften på en gang. Det er meget forståeligt, det var også nogle omfangsrige opgaver du stillede dem, men samtidig opgaver, der giver god mening i forhold til fagenes roller og anvendelsemuligheder i elevernes hverdag.
    Dine elever har ikke udelukkende skulle forholde sig til matematik/fysik, de har også skulle forholde sig til, hvad de web2.0 tjenester de skulle bruge, kunne og hvordan de fungerede og ikke mindst til deres egne evner til både formidling, videndeling og samarbejde.
    De har lært meget ...

    SvarSlet